Het kabinet gaat de bijtelling verhoging van vier procent naar acht procent niet per 1 januari 2021 invoeren maar per 1 januari 2020. Dit heeft voor grote ergernissen gezorgd bij de zakelijke rijders.
Mensen die de Hyundai Kona Electric hebben besteld zijn boos, ze hadden immers gerekend op vier procent bijtelling en door de levertijden zullen ze nu op acht procent komen. Mike Belinfante heeft tegenover de NOS laten weten dat ze geprobeerd hebben de auto’s toch eerder te krijgen maar dat een registratie in 2020 niet te vermijden is.
Gezien de Hyundai KONA Electric en de Kia e-Nero minimaal een jaar levertijd hebben, en een voorraad model schaars is moet je niet alleen goed zoeken maar ook veel geluk hebben.
Het is dus zeer interessant als je als merk nog dit jaar een vier procent bijtelling auto kan leveren. Verder zijn auto’s als de Tesla model 3, Hyundai IONIQ en bijvoorbeeld de Renault Zoe en de Nissan Leaf wel sneller te leveren.
Toch heeft ook BMW ingespeeld op dit actuele probleem. BMW heeft de I3 met vier procent bijtelling beschikbaar. De fabrikant heeft laten weten dat er nog 1000 BMW i3’s beschikbaar zijn om vrij geconfigureerd te worden en dan ook nog dit jaar geleverd kunnen worden. Deze komen dus in aanmerking voor de huidige vier procent bijtelling.
Verder verwachten wij dat meerdere importeurs er alles aan zullen doen om zoveel mogelijk zakelijke rijders nog te bedienen met vier procent bijtelling auto’s – bekijk hier Hyundai Kona Electric Lease.
Waarom AutoLeaseCentrale?
9.4 gemiddeld cijfer van klanten
Ondernemers met jaarcijfers
Direct uit voorraad leverbaar
Binnen 24 uur uitslag