De aanstormende Hyundai Ioniq. De Ioniq komt er, en dat is vrij uniek, in drie varianten: een hybride, een plug-in hybride en een vol elektrische exemplaar. Als er sprake is van een benzinemotor dan is dat de bekende, 105 pk sterke 1.6-viercilinder. Het elektrische exemplaar doet daar genoeg vermogen (43 pk) bij om tot een systeemvermogen van 152 pk te komen. De accu’s zitten onderin de bodemplaat, ter hoogte van de achterbank – wel zo fijn voor het zwaartepunt en het ruimteaanbod. De overbrenging wordt verzorgd door een zestraps automaat met dubbele koppeling. De Ioniq ziet er op het eerste gezicht keurig uit, al is het opvallend dat hij, a la Toyota Prius en Honda Insight, zo’s malle hoge achterkant heeft. Niet bijster origineel dus, meer een ‘if you can’t beat them, join them’-design. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de bij dit soort auto’s extra belangrijk geachte aerodynamica, maar toch: we zijn van de Koreanen de laatste jaren iets sprankelenders gewenst geraakt. Het interieur ziet er prima uit: overzichtelijk, netjes afgewerkt en met wat felblauwe accenten voor de vrolijkheid. Over de rest van de specs en prestaties van de Ioniq hult Hyundai zich nog in nevelen. Duidelijk is al wel dat de hybride en vol elektrische versie komende zomer in Nederland leverbaar worden. De plug-in hybride volgt iets later.
Waarom AutoLeaseCentrale?
9.4 gemiddeld cijfer van klanten
Ondernemers met jaarcijfers
Direct uit voorraad leverbaar
Binnen 24 uur uitslag